woensdag 29 oktober 2008

Bom 9


Enige gedachten bij web 2.0. Ik heb er een plaatje naast gezet van een Hot Sauce. Dat is een hobby van me: in allerlei winkels in allerlei landen zoeken naar hete sauces (en dan bedoel ik echt heet!). Zo raak je in gesprek met mensen over eten, hun land, recepten (sommige mensen wellicht ook over breipatronen...) en dat vind ik heel leuk. Nu heb ik ontdekt dat er zelfs blogs zijn over hot sauces! En vind ik dat nou leuk? Nee. Wel leuk is de sites van de leveranciers bekijken, informatie opzoeken, kijken wat er op de markt is. Maar zomaar wat heen en weer kletsen, voor mij hoeft dat dus weer niet. Ik ben niet geïnteresseerd in alles wat maar bij iedereen opkomt!
Een beetje lange inleiding op het onderwerp, maar hier gaat het voor mij wel om: ik zie hele nuttige toepassingen, zoals fotobeheer van de bibliotheek via Flickr waar iedereen wat af kan halen indien nodig. Ik las vandaag een verhaal dat Cubiss (pbc Brabant) via Hyvves enquetes houdt onder jongeren. Lijkt me prima, de klant opzoeken waar deze zich bevindt.Een blog van de bibliotheek waar klanten kunnen reageren, ok! Maar als ik bij Jantweepuntnul lees over Twitter, waar mensen hun tweeds achter laten, dan haak ik meer dan af. De bedoeling daarvan is dat je hele korte teksten achterlaat. Je kunt dan altijd laten weten waar je bent. Daar moet ik dus niet aan denken! Een vrouw vierde feest omdat haar 10.000ste tweed geplaatst was. Een nachtmerrie! Of ben ik nou een hele ouwe trut aan het worden....
Ik wil wel positief eindigen want ik leer heel veel. Dit plaatje met Snippy hierin gezet, m'n foto's op Flickr, een rss van Ajaxnieuws, toepassingen voor de bibliotheek, kortom, ik ben nu al tevreden! En bijkomend leuk: je leert je collega's ook eens van een heel andere kant kennen!

maandag 27 oktober 2008

en opnieuw een aanvulling

want kan iemand mij nu uitleggen wat er fout gaat? Ik begin mijn tekst nu expres ONDER de foto, om niet zoals laatst raar afgebroken tekst te krijgen en ja hoor, opnieuw raar afgekorte tekst.....WHY? Help me, coach!!!!

Bom 8 (mijn telling klopt niet helemaal)


Granada, het Nasridenpaleis. Echt onvoorstelbaar mooi bewerkte pilaren, plafons etc. Hoe lang moeten mensen hier wel niet mee bezig zijn geweest? Het heeft mij ook wel even gekost om hier een postzegel van te maken. Eerst een bulletinboard geprobeerd, maar dat werd buitengewoon lelijk, met allerlei letters over de afbeelding, dus nu toch maar iets rustigs gekozen. Wel heel leuk wat je allemal niet met foto's en teksten kunt uithalen, iets voor het nieuwe beleidsplan, Orchidee????

woensdag 22 oktober 2008

Bom 7

Tja, de tekst verspringt wat raar als je foto wat breder is, maar goed, als iedereen het maar kan lezen. Excuses! Heb inmiddels op Google maps van alles opgezocht in Engeland. Allerlei kleine plaatsen waar ik ooit met vakantie ben geweest, leuke foto's gezien, kortom, een ontdekking. Die kleuren Flickr vind ik niet zo interessant. Ga nu nog kijken wat bibliotheken allemaal hebben bedacht en stop er mee voor vanavond en morgen. Want morgen de hele avond URU spelen. Speelt iemand anders ook dit spel? Vergelijkbaar met Myst. TOP!

een tussendoor bom


Deze vakantie heb
ik erg veel plafonds
gefotografeerd.
Je krijgt er wel een
totale
nekverzakking van,
maar ook
hele mooie resultaten.
Als je goed naar deze
foto kijkt zie
je allerlei figuren........

maandag 20 oktober 2008

Bom 3


Ding 6. Flickr. Dat viel niet mee, omdat de uitleg bij mij niet werkte. Dit is een onhandige manier om te zeggen dat het verhaal over hoe je Flickr moet laten werken, hoe je de foto's wel kan importeren, niet klopt. Bij mij dus niet. Uiteindelijk is het via veel gezoek toch gelukt: zie de prachtige foto hiernaast. Het is een portret van de jonge Virginia Woolf, een van mijn favoriete schrijvers. Ja, ja, een brede smaak!!! Ik heb eerst gezocht naar het huis van Virginia Woolf, Monk's House dat in het Engelse plaatsje Rodmell staat. Hele mooie foto's gevonden, maar helaas......allemaal All rights reserved, dus niet in mijn blog te zetten. Ik hou van fotograferen en ga zeker verder met Flickr. Echt al hele mooie foto's tegengekomen. Overigens wist ik dat achterbuurman Fred (van het Boomberg Nieuws) allemaal foto's van de 's Gravelandseweg heeft gemaakt, ook hele oude foto'sverzameld en op Flickr gezet. Is ook allemaal alleen maar te bekijken, maar de moeite waard! Plus vaak nog een leuke uitleg over de geschiedenis van de panden, dus ga er een kijkje nemen!















donderdag 9 oktober 2008

nagekomen bom

ik wil op netvibes kijken wat collega's hebben geschreven en of mijn blog er al op staat, maar nee: van ons team (kia) staan er alleen berichten van kia, niet van mij, niet van regenboog, terwijl, als je zoekt via blogs (op onze eigen 23dingen pagina) zie je ze wel. Ik krijg ook nog altijd 3 foutmeldingen bij drie groepen op netvibes. Opnieuw het linkje erin zetten helpt ook niet. Graag even uitzoeken!