Enige gedachten bij web 2.0. Ik heb er een plaatje naast gezet van een Hot Sauce. Dat is een hobby van me: in allerlei winkels in allerlei landen zoeken naar hete sauces (en dan bedoel ik echt heet!). Zo raak je in gesprek met mensen over eten, hun land, recepten (sommige mensen wellicht ook over breipatronen...) en dat vind ik heel leuk. Nu heb ik ontdekt dat er zelfs blogs zijn over hot sauces! En vind ik dat nou leuk? Nee. Wel leuk is de sites van de leveranciers bekijken, informatie opzoeken, kijken wat er op de markt is. Maar zomaar wat heen en weer kletsen, voor mij hoeft dat dus weer niet. Ik ben niet geïnteresseerd in alles wat maar bij iedereen opkomt!
Een beetje lange inleiding op het onderwerp, maar hier gaat het voor mij wel om: ik zie hele nuttige toepassingen, zoals fotobeheer van de bibliotheek via Flickr waar iedereen wat af kan halen indien nodig. Ik las vandaag een verhaal dat Cubiss (pbc Brabant) via Hyvves enquetes houdt onder jongeren. Lijkt me prima, de klant opzoeken waar deze zich bevindt.Een blog van de bibliotheek waar klanten kunnen reageren, ok! Maar als ik bij Jantweepuntnul lees over Twitter, waar mensen hun tweeds achter laten, dan haak ik meer dan af. De bedoeling daarvan is dat je hele korte teksten achterlaat. Je kunt dan altijd laten weten waar je bent. Daar moet ik dus niet aan denken! Een vrouw vierde feest omdat haar 10.000ste tweed geplaatst was. Een nachtmerrie! Of ben ik nou een hele ouwe trut aan het worden....
Ik wil wel positief eindigen want ik leer heel veel. Dit plaatje met Snippy hierin gezet, m'n foto's op Flickr, een rss van Ajaxnieuws, toepassingen voor de bibliotheek, kortom, ik ben nu al tevreden! En bijkomend leuk: je leert je collega's ook eens van een heel andere kant kennen!

3 opmerkingen:
Wat een krachtig en spicy verhaal voor mij goed verteerbaar.
Inderdaad een spicy verhaal Haddock met de oh zo belangrijke kritische blik erin! Erg goed.
Ik kan me helemaal vinden in je reactie dat er veel nuttige toepassingen zijn voor bibliotheken maar dat sommige minder geschikt zijn. Twitter kan handig zijn om je netwerk te onderhouden maar in het contact met klanten is het misschien wat ver gezocht.
Merk je overigens dat je sinds de start van 23dingen anders bent gaan kijken naar de toepassingen die je beschrijft in je bericht? Of is deze nog hetzelfde als voor de start?
De 50 zeker gepasseerd???????????
of komt het van het hete eten?
Een reactie posten